söndag 10 januari 2010

Syjunta


Träffade Madeleine och Carolina idag - underbara människor! Vi träffades förra året under en sykurs som Carolina höll. Eller håller fortfarande rättare sagt. Men jag och Madeleine tänkte att vi skulle prova våra vingar och se om vi kan klara oss på egen hand. Så vi tänkte ses en eller ett par gånger i månaden och syjunta! Vi blev överlyckliga när även Carolina ville vara med! Hon är en fantastisk sömmerska så om du behöver något uppsytt tycker jag bestämt att du ska kontaka henne.

Så, årets första syjunta gick alltså av stapeln idag. Jag tog med mig både min vanliga symaskin och overlocken. Packade ner en massa tycker och lite mönster. Men väl hemma hos Madeleine fanns det ju så mycket att prata om! Inte hinner man väl sy då! Hihi. Det var alldeles för trevligt! Får se om det blir något mer gjort nästa gång.

Overallen på bilden gjorde jag under förra terminen på sykursen. Det var så galet pilligt att jag aldrig kommer att göra om den igen. Jag kan täna mig att använda mönstret igen, men isåfall göra en lekdress eller liknande som jag inte behöver göra foder till. Men jag är rätt stolt över att ha producerat ett så fint plagg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar