söndag 31 januari 2010

Bröllopsmässan, dag 2

Det blev lite småstressigt även nu på morgonen! Men det gick ändå bra. Carin och jag kom i tid och fick igång montern att se proper ut innan öppning. Idag var det inte riktigt lika mycket folk, men tycker ändå att det var bra rullians borta vid oss.

För att komma hem i någorlunda god tid och för att man inte skulle bli allt för trött bakom ratten var tanken att jag skulle komma ifrån stan strax efter 15:00. Så däromkring började jag packa ihop, men det blir ju alltid att man har lite extra att prata om, så klockan hann bli strax efter. Vår vän Sandra hade kommit bort till mässan vid 14-snåret och jag ville ha lite mer tid med henne så när hon frågade om jag kunde skjutsa henne tyckte jag det lät som en utmärkt idé. Little did I know....hon är inte världsbäst på att hitta! Hihi! Och inte jag heller! Hon trodde att jag hade GPS (vilket jag hade, men något är fel och den tar inte laddningen) och jag trodde att hon hittade, så vi körde såklart vilse :-) Men det var mysigt ändå, tyckte jag, fast hon tyckte att jag skällde på henne! Lessen gumman!

Strax efter 16:00 rullade jag söderut i den härliga Peugeoten! Det gick bra att köra, tills man kom till Borås, då kom det ordentligt med snö, och i Göteborg fick jag köra 30km/h på motorvägen. Men fram kom jag iallafall! Och när jag kom innanför dörren möttes jag av en underbar sambo som fixat mat och möblerat om! Det var otroligt hemtrevligt! Nu ska här ätas!

1 kommentar: