onsdag 6 januari 2010

Födelsedagskalas

Oj, vad det snöade inatt. Det kom säkert 20-30 cm här nere i Vallda. Och det har blåst en hel del, så på vissa ställen är det nästan bar mark medans på andra ligger snön i drivor. Det är härligt med vinter.

Vi (läs sambon) skottade ut bilen och for iväg till svärföräldrarna och åt en god lunch. Sen for vi allihop vidare till sambons farmor som fyller 89 år idag. Stort grattis farmor Astra! Det bjöds på gott kaffe och denna supergoda tårta. Nu har jag ju det där nyårslöftet att tänka på, så jag smakade bara en sked - och den var fenomenal! När jag börjar äta massa onyttigt igen (för jag vet att den tider kommer att komma tillbaka ;-) ) så ska jag genast åka till ICA och köpa mig en sån här tårta! Mums!

Efter födelsedagsfikat åkte vi hem till Andreas som bjudit in oss på middag. Tack Andreas :-) Han och sambon lagade en alldeles utmärkt lasagne medans jag satt och frös med två filtar i soffan. Börjar nog dessvärre bli sjuk. Visst, det är kallt om dagarna, men jag kan tycka att man inte bör frysa så när man har två varma filtar. Maten var iallafall kalas och den värmde en hel del. Nu hägrar en varm dusch innan jag går och lägger mig i sängen med en skvallerblaska, varma sockar och kanske att jag tar med mig en härlig kopp Vilda Mathilda (ett fantastiskt te från Västerås). Ja, så får det bestämt bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar