onsdag 20 januari 2010

Emma, Sixten och minnen

Efter jobbet idag åkte jag och Chrille ut till ön för att hälsa på vår bästa Emma! Jag saknar henne jättemycket på jobbet sedan hon gick hem för att vara föräldraledig med stjärnskottet Sixten.
Vi fick jättegod mat och en mysig kväll i soffan.
Emma fyller år om 1 ½ vecka, så jag och Chrille köpte en liten present i förskott. Bidde lite Hello Kitty-strumpor och en liten necessär.

Det är helt otroligt att man kan se ut som hon gör bara 10 veckor efter man fött barn. Hon är verkligen supersnygg! Hoppas att ens egen kropp klarar av det hälften så bra som hennes, då skulle jag vara nöjd.

På vägen hem tjôtade jag hål i hôvve på Chrille. Jag har under de senaste månaderna haft lite mindre bra närminne, vilket har varit lite frustrerande, men har kommit ihåg mycket från min barndom. Hade en jättebra uppväxt, kanske därför jag kan minnas så mycket. Det tidigaste minnet är från när jag var tre. TRE år gammal. Kan minnas hur lägenheten jag bodde i vid den tiden såg ut, kan se planlösningen framför mig. Kommer ihåg att jag smög in i köket hemma hos mommo o moffa och åt O´boy med sked direkt ur burken. O´boy kom i stor plåtburk i början av 80-talet. Minns att jag inte fick göra så såklart, och det var väldigt sällan jag gjorde saker som jag inte fick, så det där med O´boyen upplevde jag kanske som väldigt spännande! Oouuu, I'm a wild one! Jag älskar minnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar