tisdag 9 februari 2010

Såg bra ut

Läkaren, Johan, var en trevlig, check man från Lidingö! Han var hur bra som helst! Han hade läst på om mig och om sjukdomen och kunde svara på alla frågor jag hade! Nu tänker du; "Men vadå, det gör väl alla läkare!" Och nej, det gör dom inte! Så jag är glad iallafall. Värdena såg ganska bra ut. Han kunde dock se att jag hade slarvat lite en period, det ena värdet låg lite, lite högt. Så efter mötet gick jag raka vägen till apoteket och köpte mig en Dosett Mini! Nu måste jag väl ändå komma ihåg att ta dom!

Klockan hann bli mycket innan jag var klar med läkare och apotek. Dels körde jag ofrivilligt för långt på väg till läkaren. Det var halt, och när jag bromsade så gled jag bara förbi korsningen där jag skulle svänga. Typiskt! Men tur att det inte kom någon som körde ut, eller en gångtrafikant. Sen körde jag vilse och väl framme vid, vad jag trodde var vårdcentralen, gick jag vilse. Buuu! Efter läkarbesöket fick jag fajtas om en parkeringsplats innan jag köade på apoteket. Dock fick jag ett väldigt trevligt bemötande där, så all irritation som infunnit sig tidigare rann ut. Väl hemma slängde jag i mig lunch! AAAhhh, vrålhungrig. Och jag orkade inte ställa mig och laga något, så det blev havrefras med mjölk och en macka. Nu ska jag diska, tvätta och sen ska jag skriva förhandsbesked inför föreningens, där jag är ordförande, årliga stämma. Oj, det är mycket nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar