tisdag 9 februari 2010

Läkarbesök

Jag är alltid lika nervös när jag ska till läkaren. Trots att jag vet att jag inte behöver ta fler blodprover idag och trots att det bara är en rutingenomgång så är jag av någon anledning nervös. Kan det vara så att sjävla sjukhusmiljön påverkar så mycket? Eller vad är det jag är nervös för? Är jag rädd att proverna ska visa något annat, något oväntat? Nej, jag tror jag är orolig över att han ska säga "Det blev något fel förra gången, så du måste lämna ett nytt blodprov". Var till provtagningen förra veckan då dem stack mig med en nål (buuuu) och jag skulle få panik om han skulle häva ur sig en sån sak!

Läkarbesöket handlar inte om något allvarligt, utan bara se att jag ligger på rätt medicinnivå för ämnesomsättningsrubbningen. Jag har något som heter hypotyreos (struma) och symptom är väldigt allmänna, tex att man är frussen (check) , att humöret kan variera (check) , att man går upp lite i vikt (check) och sen var det en eller ett par till som jag inte kan ta ställning till. Jag är glad att det inte var en värre kronisk sjukdom jag drabbats av. Denna regleras med en tablett om dagen, inga konstigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar