lördag 12 juni 2010

Roligt för 1.000kr?

Vi var ute och åt middag tillsammans med Fidde, Ulrika och Perra på Tranquilo. Var första gången jag var där, trevlig personal, helt okej mat, härlig musik, jo, jag kan nog tänka mig att gå dit igen.

På vägen hem körde jag lite fel, hamnar i fel fil och har ingen möjlighet att vända eller svänga. Så istället för att försöka ställa till traffik med att börja vända och så så kör jag rakt fram, trots att jag ser att man inte får köra in där efter kl 23.00. Klockan var 23.16 och självklart blir jag stoppad av en polis. Suck. Men han var jättetrevlig och det var jag också.
Jag hade, förutom hamnat i fel fil i korsningen, inget körkort med mig (vilket jag kom på när jag kom hem att jag visst hade, fast jag hade glömt att jag hade lagt handväskan i bagaget, trodde jag glömt den hemma) Nåja, han förklarade mina misstag, jag frågade hur jag hade kunnat korrigera när jag väl hade hamnat fel i korsningen, kunde ju inte vända eller svänga. Ja, jag hade inte kunnat göra något, hade ju redan brutit mot lagen. Han lät mig åka men sa såklart "Nu sparade du 1.000kr, gör något roligt för pengarna". Såå, vad ska vi hitta på för roligt idag då?


2 kommentarer:

  1. Jag vet!! Kom till Stockholm och häng med mig!!

    SvaraRadera
  2. Good thinking...synd att jag inte såg kommentaren imorse :-)

    SvaraRadera