måndag 14 juni 2010

Pyssel

Jobbe, jobbe, jobbe....ja, det är lite det man gör om dagarna. Efter jobbet åkte vi hem till mina svärföräldrar på middag. Jättegott och underbart mysigt. Bea var där med lille Ralf och det är så himlans roligt att se hur han utvecklas.

När vi kom hem satte jag mig en liten stund på golvet för att klippa ut lite mönster. Ritat av ett gäng mönster som jag fick låna av härliga Sanna, vi får se när jag har tid att sätta mig ner och sy något av det.


Här om dagen fick jag ett litet brev på posten. Det är så roligt med brev tycker jag, inte alls samma sak med mail. Ska nog börja skicka brev och vykort en del igen. Men iallafall, i det brevet fanns en bok om kryddor och hur man planterar dem bäst. Fick även med tre påsar med fröer. Hon är snäll min mamma! TACK!

4 kommentarer:

  1. Hej vännen! Apropå mönstrena, jag hittade en del som måste ha trillat ur, förmodligen overallen, för den hade ju flest delar. Jag kan mäta delen när jag komme hem. Det var en rektangel, kanske 4x10 cm :)

    SvaraRadera
  2. Har inte hunnit till det mönstret än, bara gjort de andra två. Vilken tur att du sa det, annars hade jag säkert trott att jag tappat ut det :)
    Oki, om det bara var en rektangel så är den ju jättelätt att bara få måtten på :-) Kram kram

    SvaraRadera