fredag 18 juni 2010

Magknip o bröllop

Har sovit väldigt lite inatt. Har haft en stor klump i magen, sorg i hjärtat. En nära vän går igenom orättvisor och jag lider verkligen med henne! Nu på morgonen knep magen ihop ordentligt, så jag fick fint ligga kvar i sängen. Började känna mig bättre, klev upp och tog en varm, lång dusch - men nu är det tillbaka. Så jag sitter här i soffan en stund så får vi se.

Vet inte om jag nämnde det, men jag är lite trött på det kommande bröllopet imorgon. Eller, jag är trött på hysterin och att media knappt handlar om annat. Jag tycker det är underbart att Vickan har hittat någon som hon älskar och som älskar henne. Hoppas verkligen att hon blir lycklig! Hatten av till hela kungsfamiljen som orkar vara så offentliga personer. Själv hade jag nog aldrig klarat av det. Aldrig klarat av att hela tiden vara under luppen, konstant behöva tänka på vad jag säger, hur jag ser ut, vem jag träffar och pratar med. Som sagt, hatten av för dem!

Jag kommer inte att följa sändningarna imorgon, vi har städdag på området. 
Vilken tid börjar vigseln? Den kanske man borde se i och för sig.... 

Hur ska du följa bröllopet imorgon? 
1) På plats, ska åka dit tidigt så att jag får en bra plats och ser allt!
2) TV:n kommer att stå på från tidig morgon och jag kommer klä upp mig, har redan köpt champagne och snittar.
3) Vilket bröllop?

 

2 kommentarer:

  1. Varit på bröllop hela dan.Åt middag med bröllops paret.Jag åt inte lika fin mat som dom.För mig blev det knäckebröd o det var gott.Krya på dig stumpan.Kramar Mamma

    SvaraRadera
  2. Bröllopet följdes ordentligt, som alltid när jag gör saker;-)
    Först med jobb och TV-tittande, stod i parad på HMS Visborg och följde Vasaorden och flygguppvisningen från första parket. Sedan snabbt hem, hämta champange och fördrinka med mer TV-tittande med glada vänner. Sedan iväg och äta stor skaldjursplatå med mer champange , sedan hem till mig för eftersits med ännu mer champange på småtimmarna. Facit för dagen blev 8 flaskor champange på 4 personer, deras kungliga högheter blev väl firade.

    Den enkla och älda framtoningen på brudparet tog snabbt udden av all tramskomersialism som förstört uppladdningen.

    Ha det gott/ kram

    SvaraRadera