måndag 21 juni 2010

Bilköp, grill, städdag, gårdsfest, trött

Söndag
Denna dag gick i trötthetens tecken. Oj, jag somnade nästan stående vissa stunder. Sov ända till 11:00. Efter en kopp kaffe pratade vi med sambons föräldrar som skulle på loppis. De hade ganska precis åkt, så vi slängde på oss kläder och åkte ikapp dem. Hittade en kaffekoppkruka som jag tyckte var mäkta söt (bild på den kommer senare, har inga batterier just nu)
Sambon lagade middag och pysslade om en trött Åsa hela kvällen. Han är bäst :-)

Lördag
Morgonen började helt okej. Vaknade och det var uppehåll i regnet och sen blev det bara bättre famåt eftermiddagen. Detta var bra, inte bara för Victoria och Daniel, men även för mig som hade städdag på området. Oj, va trött man var efter det. Men glad, för på kvällen hade vi gårdsfest vilket var jätteroligt! Vi blev nästan 20 personer som skrattade och åt gott. Alla hade med sig egen dricka och mat, men alla bjöd på en det ena en det andra. Robert hade med sig någon slags Apfel-dricka som han bjöd laget runt. Anders ville ju inte vara sämre, så han smet in och hämtade whiskeyn...ja, så hölls det på. Roligt, trevligt, härlig stämning - finner bara fina ord att sätta på denna tillställning.

Fredag
Sambon ringer och säger att jag nu får ta med mig stora plånboken, för nu är bilen som vi ska slå till på klart! Så jag pallrade mig dit, och jo, bilen är fin. Det blev en Mazda 6 till slut. Vad tycker du? Ett bra köp?? Jag lämnade med glädje över nycklarna till Lilla Blå (Seat Ibiza). Hen har varit med mig många år, men nu har hen gjort sitt. Vi är iallfall jättenöjda.
Efter att ha spenderat jättemycket pengar satte vi oss i vår nya, fina bil och åkte hem till Chrille och grillade. Mycket härlig kväll. God mat, underbara vänner och ett kalasväder. Livet är fint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar