måndag 28 juni 2010

Midsommarhelg

Rolig, glad, vacker, underbar, strålande – ja, orden att beskriva helgen är många.

Svägerskan och jag kom upp strax efter 17:00 i torsdags. Småpysslades lite och tittade lite fotboll innan resten av gänget kom upp vid 22:00.

Oj, vad mycket mat man köper på sig när man ska göra ett sånt här event. Hade vi haft midsommar hemma hade det inte alls införskaffats samma mängd. Men gott var det!


Förutom sillunchen på midsommarafton så grillades det – varje kväll! Det är så härligt att sitta nere vid Vänerns strand vid en öppen brasa och grilla och umgås. Livet är gott!


Dagarna spenderades med kajakpaddling, lite båtåkning, pic-nic på stora ön, plockepinn med enormt stora pinnar, krocket, avnjuta utsikten och en hel del solning.

Jo, just det, jag fick mitt livs första, äckliga fästing i helgen också! Kände paniken växa innan jag fick tag i en pincett och kunde ta bort den. Nu är det bara ett litet rött märke kvar, men det har jag läst att det kan vara ett par dagar, att man ska uppsikt över det ett par veckor. Usch och fy! Jag avskyr fästingar! Jag har alltid på mig stövlar när jag är där i skogen, men i lördags tog jag av mig dem en stund för det var jättevarmt, och vips, ja, då sitter det en jävel där! ALDRIG MER UTAN STÖVLAR I SKOGEN!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar