söndag 19 september 2010

Skogsmulle

Spenderade nästan hela dagen hos svärföräldraran, vilket var jättemysigt. Svägerskan med familj var också där. Lilla Ralfen blir bara coolare och coolare för varje dag!


Trots det schitzofrena vädret så pallrade vi (jag, svärmor och svägerskan) oss ut i skogen för en svampplockarutflykt. Det var första gången jag plockade trattisar, har bara plockat dom gula kantarellerna förut. Jag tittade lite extra på den röda som lockade med sin härliga färg, men nej, den gubben.... eller svampen, gick jag inte på! Den fick fint stå kvar.
Gud va härligt det är att vara i skogen!! Jag ska försöka sätta min rädsla för älgar (ja, jag vet att jag är konstig) åt sidan och börja hänga mer i skogen. Kommer ihåg när man var liten, då gick man på "skogsmulle" och det var ju helt underbart.... Undra om jag tyckte det då, eller om det är nåt jag har fabricerat på äldre dar...... Måste fråga mamma :-)

Kvällen spenderades i soffan och följde Valvakan. Ja, jag vette faan va jag ska säga om det svenska folket. Att ta in ett främlingsfientligt parti i riksdagen är för mig helt oförståligt.
Det var någon kvinna från SD som sa nåt i stil med Jag anser inte att vi är främlingsfientliga, jag anser att vi är humana. Det är viktigt att ta hand om de personer som redan är här och inte ta emot fler än vi kan ta hand om. Jo, men alla har det nog bättre här än i sitt krigsdrabbade hemland!
Jag ska läsa in mig mer på SD's poliktik förutom på invandringspolitiken.... Vad har vi att förvänta oss nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar