måndag 13 september 2010

Dans & Kräftskiva

Idag jobbar jag och ikväll ska jag iväg och dansa lite Lindy en sväng har jag tänkt mig. Detta ifall jag inte sover på en soffa :-)


SÖNDAG 12 SEPTEMBER 2010
Dansen började först kl 11:45 och det var precis lika roligt även idag. Den enda skillnaden var att jag var brutalt trött och illamående så jag klarade faktiskt inte av att vara med ända till slutet. Fick fint kliva av en halvtimme innan det slutade. Buuu....men jag lärde mig massor ändå.

Kvällen låg jag i en soffa, trots härligt sällskap hemma. Både svärföräldrarna och svägerska med familj var över och åkt middag. Det var härligt, det var länge sen jag träffade dom. Sängen lockade och jag kunde inte motstå, så jag ramlade dit redan vid 21:00. Livet är härligt när man får sova! :-)



LÖRDAG 11 SEPTEMBER 2010
Klockan 10:00 klev jag på dansgolvet på Dr Fries och fick lära mig grundstegen till Boogie Woogie! Oj, va roligt det var. Det är absolut en kurs jag känner att jag skulle vilja gå fortsättning på!! Helt klart!!! Det är lite studsigare än Lindy Hop och precis lika roligt! Gick därifrån genomsvettig och härlig med ett stort leende.



For till ICA direkt efter dansen och införskaffade de sista grejerna inför kvällens aktivitet - Kräftskiva. Vi blev 12 vuxna och två småttingar - ett härligt gäng helt enkelt. Hann laga två ost- och skinkpajer innan folket började ramla in vid 17:00 tiden. Maten var god, sällskapet glatt och stämningen var på topp. Småttingarna med föräldrar rullade hemåt strax före 21.00 medan resterande myste vidare till 01:30. Kan inte minnas sist jag var vaken så länge :-) Imponerad av mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar