tisdag 27 juli 2010

Omotiverad

Vad gör man när man blir totalt omotiverad?  Jag blir omotiverad av orättvisor.
Vad gör man när man tappar fokus? Jag tappar fokus av för lite sömn.

Inatt vaknade jag med ett ryck och med hjärtat i halsgropen - väckt av grannen. Det lät som om dem skulle hoppa igenom taket. Jag var tvungen att gå upp och fråga vad dem gjorde så sent en vardagkväll och ifall dem eventuellt skulle kunna göra det imorgon istället. De blåste upp en luftmadrass. Ja, det är klart, inte skulle man väl kunna tro att det skulle föra sånt oväsen ner till oss oss bor under mitt i natten. Men det gjorde det, buuuu. Hoppas de planerar uppblåsning till nästa gång och inte sätter igång 23:15 när jag har sovit i 1½ timme för att orka upp 05:30. Hade svårt att somna ordentligt efter det, kollade på klockan en gång i timmen. Ikväll får jag sova med öronproppar och hoppas att ingen bullrar efter 22:00.

7 kommentarer:

  1. Vad jobbigt att bli väckt mitt i natten av grannarna. Plugga i ett par öronproppar du och sov i din egna värld. Jag började sova med öronproppar när jag pluggade och bodde i studentkorridor. Numera sover själv jämt med öronproppar dela av gammal van och även för att det är så skönt att slippa störande ljud. Känns som om man är i en egen liten värld när man har propparna i öronen och inte hör nått annat. Testa apotekets rosa vaxproppar om du inte redan har gjort det. Hur sköna som helst. Känns inte ens att man har dem på sig utan det blir bara så tyst och skönt. De gör inte det minsta ont som en del skumproppar kan göra. Fler borde verkligen testa att sova med öronproppar. Tror många skulle sova mycket bättre.

    SvaraRadera
  2. Har faktiskt provat apotekets, men jag köpte fel storlek så de är inte jättesköna. Tror säkert de är kanon i rätt storlek :-)

    SvaraRadera
  3. Vaxpropparna finna bara i en storlek. Man rullar dem till och boll som man sedan täcker hörselgången med. Då de sitter mer i ytterörat så trycker de inte i hörselgången som vanliga öronproppar av skum kan göra om man har för stora.

    SvaraRadera
  4. Jahaaa, okej, jag vet inte varför men jag hade fått för mig att det var silikon. De provade jag för sådär fem år sen, hade helt glömt att det fanns sånna! Ja, sånna får det bli igen. Tack :-)

    SvaraRadera
  5. Hihihi...
    Vaxproppar...

    *fnissar som en femåring*

    SvaraRadera
  6. Tur att dom bara blåste upp luftmadrassen...

    SvaraRadera