söndag 4 juli 2010

Fest och sömn

Vi sov länge idag, gick nog inte upp förrän vid 10:30 – gott! For hem till svärföräldrarna där vi åt god middag. Bea med familj var också dit vilket var jättemysigt.

Sambon lagade pannkakor till middag, mums! Och sen tittade vi på en jättekonstig film som vi lånat. Tror den heter ”The Road” eller något i den stilen. Inte sebar, kommer aldrig att komma på tanken att se den igen!

Lördag

Kom hem 03:03 inatt så lördagen gick jag omkring i dvala. Vaknade tre gånger mellan 03:03 och 09:30 då jag gav upp och gick upp. Det var poker på TV så jag tittade på det tills solen var på rätt sida på baksidan. La mig och solade en stund, somnade. Vaknade av att jag var törstig, in och drack, hämtade en bok, läste lite, somnade. Sambon hade sommarfest på sitt jobb idag, så jag hade hela ledigheten själv. Det är inge vidare roligt att laga mat till sig själv, så det fick bli något enkelt. Enkelt men jättegott blev det. Omelett med korv. Mumma!

 
Öppnade fönstret till vardagsrummet för att kunna ligga ute i solen och titta på fotboll. Härligt var det! Somnade även på altanen och vaknade inte förrän sambon kom hem vid 21:00. Det var fortfarande varmt ute. Underbara sommar!



Fredag
Sommarfesten med jobbet var jätterolig. Vid 15-tiden kom en partybuss och hämtade upp oss från jobbet och körde oss ut till Källö-Knippla. Där det var bad, bastu, god grillbuffé med äpplepaj till efterrätt, god dryck, roliga lekar och trevligt sällskap. En väldigt lyckad kväll måste jag säga. Och OJ, va underbart vackert det är ute på öarna! Sverige är bra härligt på sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar