onsdag 14 juli 2010

Brev

Det är väldigt sällan man skriver brev nu för tiden. Nu är det alltid mail eller sms. Jag älskar att skriva brev och vykort. Nu har jag varit lite dålig på det en tid, men förhoppningsvis är det något jag kommer ta upp igen inom kort. Sitter och knåpar på ett idag till och med..... Men till vem säger jag inte, då blir det ju ingen överraskning för den personen :-)

Jag blir alltid glad för brev och vykort. Det är så personligt. Det finns en äkta tanke. Alla har tid att sätta sig vid datorn, knåpa ihop några meningar i ett mail och trycka på Skicka. Men det är inte alla som tar sig tid att köpa ett kort som passar för personen eller tillfället, skriva sina rader med en livs levande penna (nej, jag vet att pennor inte lever ) och sen köpa ett frimärke för att efter det hitta en postlåda att lägga kortet i och vänta med spänning på att personen skickar ett brev eller kort tillbaka. Vänta och längta.

Ja, min hyllning idag går till alla som skriver brev och vykort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar