söndag 25 juli 2010

Helgen som gick

Söndag
Idag har vi fått en hel del gjort känns det som. I gästrummet har vi nu fått bort det mesta som stod på golvet upp på hyllorna, vilket känns jättebra. Har även sorterat ut kläder som jag inte vill/kan ha längre, böcker som jag antingen läst för många gånger, eller inte läst alls och inte kommer att läsa har jag lagt i påsar och gett bort. Jo, det känns som mycket har hänt hemma idag.
Tog en promenad på kvällen, ut i elljusspåret. Jag är alltid lika rädd när jag går där, för det finns en hel del älg och varje gång de senaste fem gångerna jag gått där har jag mött någon som kommer stressad och säger att dem precis mötte älgen, så även denna gång. Och den här gången var det det jag är allra räddast för, älgko med kalv. Så vi vände på klacken och gick hemåt. Det var sista gången jag gick där.

Sockersuget satte i på kvällen och min underbara sambo gjorde en suprise till mig. Han slängde ihop American cookies!! Me love him so much!





Lördag
Åkte till IKEA och köpte oss ett gäng hyllor för att få lite mer förvaring i gästrummet. Alla grejer som skulle upp på hyllorna drog vi ut och la på golvet där inne. Gud va mycket grejer vi har - va ska man ha allt till??


Fredag
Jobbade till ca 15:30 innan jag åkte hem och kamma håret lite snabbt. Idag ska jag gå på min allra första konsert och jag, om jag ska vara ärlig, lite nervös. Nervös över att det kommer vara så mycket folk. Jag är lite, lite klaustrofobisk.... Men det gick bra! Idag var det Pink på en rolig scen på Ullevi. Och det var verkligen hur bra som helst. Sambon skulle ha gått med mig men han var sjuk, så jag fick med stand-in-Andreas. Pink är fantastisk, och det är ändå ett milt ord att beskriva henne. Jag är nöjd med kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar