lördag 24 april 2010

Vasastan, Lilla London, Hard Rock

Härliga tjejerna Sanna och Iida är nere och gör Göteborg osäker!!
Plockade upp dem i stan redan vid 15 tiden och åkte ner till Kungsbacka en sväng. For hem till oss så att de skulle få se var och hur vi bor, gjorde mig iordning och sen åkte vi tillbaka in till Göteborg för att gå ut och käka. Hade bokat bord på Vasastan, men dit var nog sista gången vi gick faktiskt. Jag har varit där förr och har alltid varit väldigt nöjd med maten, men servicen och personalen är långt ifrån trevliga! Vi kommer dit och möts av en snorkig vakt på nån j-a powertrip, hemska människa. Fick vänta länge och fick sedan vårat bokade innebord - fast utomhus! Fick vänta länge innan jag till slut ställde mig upp och viftade hejvilt för att få dit en kypare. Maten kom in någorlunda snabbt och var jättegod verkligen. Jag mumsade i mig en kantarellrisotto med grönsparris och ruccola! Mums! Fick vänta länge på notan och ännu längre på växeln... nej, vi dricksade inte! Ljudnivån var så hög att vi inte ens kunde höra vad vi tänkte, så vi lämnade snabbt restaurangen och sökte oss mot lugnare kvarter där man kunde ta en öl och snacka lite. Det hittade vi på Lilla London. Här hade vi turen att få tag i en liten alkov, fick dela den med en redig göteborgsk gammal sjöman, Bertil, och hans dam. Mycket trevligt. Efter några timmars snickesnackande gick vi över gatan till Hard Rock där vi mötte upp kompisar till mig och senare kom även sambon dit! Trots att jag inte drack (körde ansvarsfullt bil) fick Sannen med mig upp på dansgolvet, och hör och häpna, det var jätteroligt! Bilen rullade hemåt vid 02:00 efter en hamburgare på Burger King! En härlig avslutning på en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar