måndag 26 april 2010

Shutter Island

Natten till idag vaknade jag av att jag letade igen...inatt letade jag i sängen. Knuffade undan sambon, drog i hans täcke och var övertygad om att jag hade råkat lämna en nålkopp i sängen som jag trodde att han sov på. Jättekonstigt!


När morgonen kom och klockan ringde hade jag svårt att kliva upp. Blev lite sen till jobbet och i och med det jobbade jag till lite senare också - 17:30. Sen gjorde jag inte många knop - hem och lagade middag, fick lite städat innan filmtajm. Har precis sett "Shutter Island" - vilken konstig men spännande film. Helt klart sevärd, men jag tror inte att jag ger den fler än tre Åsa iallafall. Jag kommer nog inte att se den igen. 

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte den var bra! Faktiskt inte så läskig som jag trodde men med en rejäl twist ;) Man fick ju fundera en del på vad slutkommentaren egentligen innebar men övriga i sällskapet kom med en god förklaring som gjorde att jag inte behövde tycka att det var ett värdelöst slut ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, den var bra, men väldigt udda. Vi spekulerade faktiskt i mitten av filmen att det kanske var så som den slutade, men avvisade tanken också efter en stund.... Jag har också en egen tolkning av slutkommentaren som jag faktiskt är ganska nöjd med. Jag tror att han gjorde så med flit! (Mer kan jag inte säga för det är väl folk som vill se den och jag vill inte säga för mycket)

    SvaraRadera
  3. Precis! Det var vår slutsats också så då tänkte vi lika. Ibland kanske det är bättre att glömma även om man inser sanningen.. God natt!

    SvaraRadera