måndag 19 april 2010

Underbar helg

Helgen var verkligen heeelt fantastiskt härlig. I lördags vaknade vi tidigt, fick en hel del gjort innan vi åkte in till Göteborg och checkade in på hotell Avalon vid Kungsportsplatsen. Vi hade bokat in oss på ett Superior rum, men blev uppgraderade till en svit. Så vi hade rummet precis under poolen med en liten terass, fint vardagsrum med panoramafönster över staden, vackert sovrum med underbara lakan (det är alltid så härligt att sova på hotell) och ett badrum som jag önskar vi hade hemma. Rummat hade ett stort badkar där vi kunde njuta av lite bubbel och se ut över staden.


Fick oss även en 4-rätters middag nere i restaurangen. Förrätterna kommer jag nog aldrig att äta igen, men varmrätten och efterrätten var jättegoda!
Igår, söndag, kom sambons föräldrar och syster med familj över på middag. Alltid lika trevligt. Vi gjorde egna hamburgare och slängde på grillen, gott och mättande! Med lite klyftpotatis till trodde man att man inte skulle orka äta mer på flera veckor! Men skam den som ger sig, idag har jag redan fått i mig en frukostmacka och nu sitter jag här vid skrivbordet och äter lite fullkornspasta, ruccola toppat med lite ost.
Ikväll ska jag hem till Emma och minimannen Sixten :-) Ser fram emot det massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar