måndag 12 april 2010

Backa

Jag tycker det har varit alldeles för många bilolyckor på sistone där någon har blivit påbackad. Hur kör folk egentligen! Har man inte fri sikt, ja, då får man väl för sjutton köra försiktigt, sakta men säkert, om ens alls!? Jag förstår att man kanske inte ser en liten två-åring om denne står precis bakom bilen, men vet man med sig att det är barn runt omkring så kollar man väl sånt innan man sätter sig i bilen och man kör sakta!! Jag lider med de föräldrar som av misstag råkat backa på sitt barn, jag kan inte ens föreställa mig deras smärta och mina tankar går till dem, men jag höjer samtidigt ett varningens finger! Man tänker "det händer inte mig" om det mesta - men jo, det kan visst hända dig! Så, snälla, akta våra medmänniskor, kör sakta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar