onsdag 21 april 2010

Universeum

Idag var jag och min lilla kompis Sandra på Universeum. Det var verkligen superroligt! Det finns så himla mycket att se. Vi hade två timmar på oss och jag tror nog att vi hade kunnat gå där i ett par timmar till om vi hade fått mat i oss innan! För er som inte varit på Universeum kan jag berätta att de har byggt upp en riktig regnskogsmiljö inhomhus. Där finns fjärliar, insekter (såg en kackerlacka), fåglar och till och med lösa apor. Även enorma akvarier med krokodiler och fiskar. Det är ofantligt varmt och fuktigt och man tror för en stund att man verkligen hamnat i en riktig regnskog. Det var fantastiskt. Här nedan är några av de djur vi såg igår.

Universeum har en avdelning som heter Explora (har jag för mig att det var) där man kan upptecka och prova massor med roliga grejer. Det var jätteroligt! Efteråt åt vi en liten middag på....håll i dig - McDonalds. Japp, inte jättenyttigt, men helt okej.

Söt liten groda
Häftiga maneter
Regnskog och läskiga ormar

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Sandra ser iaf himla nöjd ut :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen jättemysigt!
    Det blev en jättetrevlig kväll! Tack Sandra :-)

    SvaraRadera