onsdag 10 mars 2010

Kaffe

Är detta du? (Lånad bild)
När jag var sex år gammal, eller möjligtvis lite yngre, började jag dricka kaffe med mommo och moffa. Tror inte att mamma tyckte det var någon höjdare. Men jag vill minnas att min kära mor sagt till mig nu på äldre dagar: "När du får barn kommer dom att få göra som dom vill när dom är hos mig" och det var väl på samma sätt som hennes föräldrar resonerade med sina barnbarn. Ja, ja, nog om det...Jag har inte ett kaffebehov som många andra, men jag tycker det är väldigt gott och dricker gärna en svag kopp lite när som helst på dagen. Jag blir inte pigg av kaffe vilket jag ibland kan tycka är lite synd. Kaffe har ingen effekt på mig what so ever (eller jo, om jag dricker för mycket så känner jag såklart av det i magen) Allra godast tycker jag att det är efter en god sushilunch. Jag vill ha mitt kaffe svagt, med en skvätt mjölk (läs; helst mjölk med en liten skvätt kaffe) och gärna en sockerbit. Sockerbiten är inte så viktig mitt på dagen, men gärna i morgonkoppen och kvällskoppen. Godmorgon, nu ska jag bestämt ta mig en liten skvätt.

Hur vill du ha ditt kaffe?

2 kommentarer:

  1. Kaffe hos mommo och moffa ja det är minnen det! Då när jag drack kaffe med dem drack vi på fat med en sockerbit i munnen, nu dricker jag när det bjuds eller när jag är sugen men inte varje dag och det ska vara med en liten skvätt mjölk i, då är det som godast =)Blir inne heller pigg av kaffe, ligger i släkten? fin blogg du har kusinen =)

    SvaraRadera
  2. Ja, så var det - fat och sockerbit (sockerbitAR) Good times! :-)

    Jag bjuder gärna på en kopp med en skvätt mjölk här nere i götet! Du är välkommen ner när som! Ta med dig hela härliga familjen!!

    Kram kram

    SvaraRadera