måndag 22 mars 2010

Helgen

Oj, oj, oj...vilken helg. Den var verkligen fullproppad med skoj. Hann inte ens sätta mig en liten, liten stund för att uppdatera och dela med mig med er. Men nu så, nu tar jag en liten stund av min lunch för att berätta :-)

I fredags var jag ute på After Work med ett gäng från jobbet. Vi blev 12 glada som åt och drack gott på restaurang Mañana i Majorna och sedan gick vi vidare ner till Stigbergsbowlingen för en timmes aktivitet. Jag vann...kanske inte över alla, men iallafall över Krister, och det är det som räknas! Haha! Efter bowlingen staplades det vidare till en lokal krog någonstans i Majorna, där jag är rädd att 11 brötiga killar med en ensam nykter bilkörande tjej skrämde undan en och annan matgäst. Men, men....det var inte meningen och vi hade jätteroligt!

Lördagen var helt fantastisk! Började med att jag (kors i taket) somnade om på morgonen vid två tillfällen och klev inte upp förrän kl 11! Underbar start på en lördag! Sen åkte jag och sambon ner på stan och strosade lite. På kvällen träffade jag Clara och Tony för en god middag på ett café på Avenyn (kommer inte ihåg vad det hette) och sen for vi till kvällens event - Lindy Hop på Duke's Place!! Där träffade vi Mats och två till från kursen. Guuuud, va roligt vi hade! Svetten sprutade åt alla håll och kanter, humöret var på topp, alla var glada, det såldes läsk, bullar och korv med bröd. En helt underbar stämning!! Vid 23:00 började knäna ge vika, så då fick jag fint tacka för mig. Hela bilfärden hem satt jag med ett stort leende på läpparna! Jag längtar tills nästa dans!

På söndagsmorgonen var vi inbjudna till svägerskan och hennes underbara familj på scones-frukost. När vi kom dit hade hon dukat upp jättemysigt och det var den godaste frukosten på länge. Framåt lunch åkte jag in till Linné och träffade härliga Madde. Vi satte oss på Condeco kl 13:00 och när sambon ringde för att fråga vilken tid jag ville bli hämtad var klockan helt plötsligt 18:30. Vi satt där och pratade non-stop i 5,5 timmar. Det är underbart med nya vänner. Man har så mycket att lära sig om varandra. Dagen slutade med god middag hos svägerskan med familj. Ja, jag hade verkligen en toppenhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar