onsdag 5 januari 2011

Utlovade bilder

Utlovade ju fina bilder från helgen och här kommer de.

Vi tog oss en härlig promenad nere vid Sandö i helgen. Helt underbart väder, isen låg blank....eller, njea, inte jätteblank kanske, men den låg där. Det var ett stort gäng som var ute på isen och åkte skridskor och dylikt, men vi tyckte att det kändes osäkert, så vi höll oss på torra land. Det är värst vad harig man har blivit på äldre dar´! :-)
Hade det varit för några år sedan så hade jag också glidit omkring med de andra små barnen.....

Det nya året firades in på ett underbart sätt. Vi hade närmaste familjen på plats och det åts och dracks gott, skrattades och busades med lille Ralf - en underbar dag som sagt. Vi hade, om jag får säga det själv, fått till dukningen för kvällens middag på ett ypperligt sätt! Jättemysigt!

Igår jobbade jag... och sen jobbade jag lite till. Va ganska matt när jag kom hem igår, så jag var fröken Tråkig och låg mest och åmade mig på sofflocket. Stackars lilla mamma som är på besök.

MEN idag har humöret varit på topp! Hör på det här! För dig som missat att jag vunnit presentkort på Plantagen OCH 4 biljetter till Disney on Ice före jul, ja, då fick du reda på det nu.
Nu till det härliga - när jag skulle hämta mina biljetter idag sa dem att de hade 10st kvar - och att jag fick alla 10!!! VILKEN TOTAL SUCCÉ!
Nu till mitt huvudbry.... jag ringer runt till folk för att se ifall dem vill gå med mig och mamma och döm om min förvåning när jag får till svar "det är inte min grej"! Vem gillar INTE människor i stora Disney-kostymer som glider omkring på is och gör konster samtidigt som det spelas glad musik?? Ja, ett par stycken i min närhet, tydligen :-)
Men, det är okej.... jag fick ihop ett gäng likasinnade och nu på fredag ska vi trängas med ett härligt gäng småbarn och fajtas över vem som ska få köpa den sista Musse Pigg-muggen! LÄNGTAR! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar