söndag 9 januari 2011

Disney on Ice

I fredags var vi som sagt till Skandinavium och gick på Disney on Ice - tack Mix Megapol Göteborg :-)
Oj, va duktiga de är på skridskor - helt otroligt. De flesta barnen som var där tyckte nog att det var väldigt bra. Själv tyckte jag att det var okej. Jag hade gärna sett att det var som på den gamla goda tiden, då jag själv gick varje år. Då var det en hel saga, tex Peter Pan (som för övrigt var den absolut bästa genom tiderna) eller Askungen, Skönheten & Odjuret eller någon annan hel saga. Nu var det bara ett medley av ett helt gäng figurer. Meeen, som sagt, helt okej iallafall.

Igår var jag och mamma som två små utslagna strumpor. Orkade inte ta oss till något över huvudtaget. Jag tvättade lite när vi ändå gick här och skrotade, sen plockade jag ner julen och vi tog oss i kragen och spelade lite spel framåt kvällen också :-)

Nu är vi nyss hemkomna från underbara Skårs Gård där vi avnjöt en härlig brunch med mina kära svärföräldrar.Ville ju smaka på allt och trots att jag bara tog en liten smakbit av det mesta (förutom våfflan, då tog jag en hel) så blev jag helt obeskrivligt mätt!! Mamma och jag sitter nu i varsin hörna av soffan och orkar knappt byta kanal på TV:n - tuvr att det är skidor så vi har något roligt att titta på.
Mannen min har varit i stugan i helgen och är på hemväg nu - som jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar