fredag 21 januari 2011

Hemliga dagen.... Uppdatering :-)

Okej, alla härliga. Efter en tuff vecka med mängder på agendan har jag fått en hel del gjort på jobbet, men ingenting hemma, kommer här en uppdatering av den underbaraste dagen på evigheter.

Hemliga dagen...
...börjar med att vi blir hämtade av svägerskan som kör oss mot okänt mål. Färden slutar på Gothia Hotell i Göteborg där vi blir incheckade i en Junior Svit på 21:a våningen. Guuud, vilket härligt rum. Två badrum, båda med badkar (och för dig som känner mig vet att jag älskar att bada!!), en jätteskön stor säng och stor TV med fri tillgång till alla kanaler i hela sortimentet. Här var vi nöjda och glada och jag tänkte "En chill dag på stan och sen mysa i bad hela kvällen" - men nej, nej - det slutar inte här visar det sig!

Hon tar fram ett gäng kuvert som är i nummerordning. På kuverten står det vilken tid det får öppnas, vi ska alltså få instruktioner under dagen om var vi ska och vad som kommer att hända. Ååååh, jättespännande!!!! Det pirrar i hela kroppen bara jag tänker på det! :-)

Första brevet fick vi öppna efter att hon hade gått. Där stod det att vi skulle ner till lobbyn för där väntade en taxi på att ta oss till första destinationen för dagen - brunch på Ritz. I kuvertet låg även kontanter för att täcka dagens taxiresor. Hur många ska vi göra egentligen tänkte man då.......

Brunchen på Ritz var jättefräch och god. Trevlig personal och härlig miljö. Ett bra val för en brunch!! När vi ätit klart gick vi en liten promenad i väntan på att få öppna nästa kuvert.... Ville så gärna tjuvöppna tidigare, men vi höll oss! En applåd för oss tycker jag - för det var inte lätt ska jag tala om! ;-)

Andra brevet öppnades på utsatt tid och där stod det att vi strax skulle bli hämtade av taxin som skulle ta oss till nästa ställe - City Spa. I kuvertet låg även kontanter som skulle täcka brunchen vi just ätit.

Vi kommer fram till City Spa och blir mottagna av receptionist som säger "ni ska få en duo-behandling idag". Vilken underbar kvinna. :-) Medan mannen fick en halvkroppsmassage och fotmassage fick jag en ansiktsbehandling och handmassage, sen bytte vi plats. Gudomliga människor som kan få en att må så bra av bara tryck på rätta punkterna! Det är en konst att massera måste jag säga! Rekommenderar varmt dessa behandlingar!!
Efteråt badade vi en stund i bubbelpoolen, satt och myste i vilostolar och åt färsk frukt. Underbart!!

I kuvert två hade vi fått telefonnummer till taxin så vi fick ringa själva när vi ville tillbaka, vilket vi gjorde och åkte upp på rummet och tog det lugnt. Nästa kuvert öppnades och där stod det att vi nu hade lite vilotid men vi skulle vara klädda (aftonkläder) för att gå kl 19:40.

I och med att vi hade hela 2,5 timme på rummet gick jag och la mig i ett av badkaren och slappade lite. Mannen tittade på film och beställde upp roomservice. Att man inte kunde få ha det så jämt... fast då hade man nog inte uppskattat det på samma sätt.


Klara att åka öppnade vi nästa kuvert för att få reda på var vi skulle - Wasa Allé. Där skulle vi äta en fem-rätters middag. Taxin väntade i lobbyn (eller ja, inte själva taxin, men han som körde) och tog oss dit på ett nafs.

Har aldrig varit på Wasa Allé förut och när vi kom in förstod jag varför - det var väldigt flådigt :-)
Vi fick ett mysigt bord längst in och blev serverade den ena tallriken efter den andra. Varken jag eller mannen tyckte att rentunga eller grisknorr var särskilt lockande, men de andra rätterna var helt okej.
Personalen var jättetrevlig, lokalen var vacker - men det var sällskapet den här kvällen som gjorde underverk! Det var så fantastiskt underbart att bara sitta och prata i flera timmar, det är inte ofta man hinner med det. En underbar avslutning på en fantastisk dag!

Taxi tog oss tillbaka till hotellet och den väntande sängen. Vi kände oss lite som pensionärer när vi kom tillbaka, sömn var det som hägrade.

Frukosten avnjöts på Heaven 23 innan svägerskan kom och plockade upp oss och körde oss hem. Ja, jag vet inte vad jag kan säga förutom TOTAL SUCCÈ!!

Tack älskade Bea för en underbart välplanerad och perfekt dag! Jag älskar dig och att just du är min svägerska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar