måndag 10 januari 2011

Stret och gnet - Nyårslöfte?

Nu du, nu finns det att göra på jobbet kan jag tala om! Det ska faktureras, bokföras, betalas fakturor, dras ut kontrolluppgifter, deklarera..... allt samtidigt som jag lär upp lilla Emma. Meeeen, det ska nog gå detta också!

Har lite smått och gott att se fram emot här i Januari. På nyår fick jag och mannen en gåva - en överraskning som ska gå av stapeln på lördag. Sen har jag tjejkväll inplanerat senare i månaden och förhoppningsvis utgång med gänget på jobbet! Jo, men trots allt tufft jobb ser jag fram emot januari!

Gav du något nyårs-löfte i år? Jag hann inte med det, men om jag skulle komma på något nu såhär i efterhand skulle det nog vara att vara mer spontan och försöka att inte vara negativ, utan försöka vända det negativa till positivitet :-)
How about you? Gav du något? Och ännu viktigare - har du brutit det eller are you still going strong?

2 kommentarer:

  1. Jag bröt ett av mina löften i går :-(
    Jag jobbade fram till 22.45, men får väl säga att jag lyckades hålla det löftet längre detta år än förra året och det är väl ett steg i rätt riktning i alla fall :-)

    SvaraRadera
  2. Jag lovade bara en sak i år, och det är att bli bättre på att göra mig av med grejerna som vi rensar ut här hemma.
    Nu står det typ 8 kassar i hallen som väntar på att bli skjutsade till Stadsmissionen, så man kan nog säga att jag är still going strong!!
    Det som inte var i skick att bli gåvor har faktiskt redan blivit kastade, så jag är rätt nöjd med mitt nyårslöfte!

    SvaraRadera