lördag 11 december 2010

Julefest med underbara människor

Jag piggnade till framåt eftermiddagen efter en lång, varm dusch. Släppte faktiskt tankarna om jobb och det var jätteskönt. Vi blev 21 glada som åt och drack gott, sjöng stämningsfulla melodier, lite Mario Cart på Wii, och så julklappsutdelning, såklart!
Även i år höll jag i utdelningen vilket var roligt. Vi hade satt en gräns på max 50kr julkapp, och alla hade nog hållt sig under det. Jag köpte en klia-hårbotten-grej och lite godis och gick hem med ett plastgevär. En fin julklapp måste jag säga :-)

Vid 23:15 började ögonen gå lite i kors, det var ju trots allt fredag. Samlade ihop gänget som jag lovat köra hem (ja, jag körde igår) och det går ju inte alltid jättesnabbt när människorna är sådär lite runda under fötterna :-)
Men 45 minuter senare satt vi i bilen och gled fram längs Göteborgs hala gator. Det regnade igår.... ja, du läste rätt, regnade!! Va faaan! Och nu kommer det att bli minusgrader igen imorgon, vilket kommer bli total kaos! Efter att ha släppt av alla kom jag hem helskinnad strax efter kl 1. Möttes av min underbara sambo som gjort en julskinkesmörgås till mig - mmmmums!!!! Livet är bra fint!

1 kommentar:

  1. Jens gör sig på kort som vanligt! ;) och vad är det för underbar skjorta Christian har på sig?! Love it, hälsa honom det. Sen har jag blivit barnsligt förtjust i Sean Banan (från TV-programmet Cirkus Möller), vet du inte vem det är be Johnny imitera ;) Ja, det är ganska låg humor ibland men iom Johnnys imitation får skämten dubbel effekt! Tänker ofta på det härliga Veproxgänget!! Kram gumman :)

    SvaraRadera