lördag 29 maj 2010

Städdag


Idag ger jag mig en klapp på ryggen för jag har varit sååå duktig! Har städat hej vilt! Har slängt ut och piskat alla mattor, flyttat ut lättare möbler för att kunna komma åt ordentligt överallt. Tvättat maskin efter med maskin med tvätt, handdukar och lakan. Nu är iallafall tvättkorgen tom! Gött e det! Dammsugat, diskat och till och med hunnit med god lunch/middag.
Har även hunnit klippa gräsmattan runt vårt hus och vid den gemensamma parkeringen. Ja, jag har fått en hel del gjort helt enkelt.

Jag väldigt nöjd med att mina vackra blommor tagit sig och att jag hållit dem vid liv. Jag vet att det "bara" är en vecka men ja, vad kan jag säga...jag är inte svår att imponera på - och just nu är jag imponerad av mig själv!


Något jag är lite mindre nöjd med är att lilla Anna inte gick vidare i Eurovision. Inte för att jag tycker att Melodifestivalen är särskillt charmig längre, så nu när jag sitter här och smurfar på Plantagens hemsida och har TV:n på i bakgrunden hade jag varit lite med intresserad om Anna varit där. Nåja.....såhär långt i tävligen tycker jag faktiskt att det varit katastrof! Nu är det nr 5 som gör sitt framträdanden (Cypern) och han var faktiskt ganska bra..... Ja, vagt intresse som sagt. Sitter nog ändå kvar vid bordet och smurfar blommor istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar