lördag 22 maj 2010

Mamma och jag är lika på vissa grejer, att vara pigg tidigt på morgonen är INTE en av dem! När jag klev upp kl. 09:30 hade hon redan varit vaken i tre timmar. När jag fått i mig frukost och vaknat till ordentligt begav vi oss ut på en promenad.
Vackra vyer i närområdet


Oj, va mycket vackert som poppar upp nu såhär mot sommaren. Jag tycker till och med att maskrosor är vackra. Vi såg även jättesöta förgetmigej (gud, vilken konstig stavning på den blomman "forget me not"), smörblommor, och timotej. Jag lärde mig idag att grässtråt med en baguett upptill heter timotej, har alltid trott att timotej var en blomma. Ja, du ser - man lär sig något nytt varje dag. Såg även en orm när vi promenerade genom skogen. Den var ca 1m lång och silvrig eller hur jag nu ska förklara den. Mamma hade en tanke att det var en kopparödla, sambon att det var en snok och jag står fast vid att det var en orm!
Succéficka!!

Det var jättevarmt igår, så promenaden blev inte jättelång. Jag hade på mig min nya löparbyxor, och succén var gjord när jag insåg att den hade en liten bakficka där jag kunde gömma nycklar, mobil och till och med en liten slant! Jag vet, jag är inte jättesnygg på bilden, men jag ville visa höjdarfickan iallafall.

Eftermiddagen spenderade vi i solen på altanen och spelade kort och snacka strunt. Vi var orutinerade och satt på samma sida bordet hela dagen, så jag blev solbränd, men bara på ena sidan! Jättesnyggt!

På kvällen åkte vi in till stan och gick på Cabaret Lorensberg. Guuud, va bra det var! Kyparen va jättetrevlig, maten var underbar, artisterna var fantastiska! Om du kommer ner till Göteborg och vill göra EN sak - gå på Cabaret Lorensberg!! Nu var detta den sista officiella showen för den här terminen, men de sätter igång i september igen. Rekommenderar det utan att blinka! Succé!!

2 kommentarer:

  1. tack för en rolig kväll på lorensberg.100% lyckat.kramisar på dig

    SvaraRadera
  2. Varsågod! Det får vi göra igen nästa "termin" - det var jätteroligt! Kram kram

    SvaraRadera