fredag 21 maj 2010

Onsdag - Fredag

Onsdag
Plockade upp mamma från Centralen kl 18:00. Åkte hemåt och det blev inte mycket gjort. Lax med färskpotatis och sallad stod på middagsmenyn och sen satt vi mest i soffan och pratade en massa strunt.

Torsdag
Vaknade tidigt och begav oss söderut, en tripp till Ullared :-) Vi kom ner vid 08:40 och det var knappt några bilar alls. Vilken lycka! Vi är helt förundrade över hur man kan gå så länge i en butik! Vi tittade inte så mycket på klockan när vi var där inne. När vi kom ut var hon 13:38, vi hade alltså varit där i FEM timmar! På morgonen hade det varit ca 16 grader. När vi kom ut fem timmar senare knuffades vi nästan omkull av hettan, hela 26 grader!!!!
Jag införskaffade lite nya träningskläder (snygga va!? Haha) och lite jeans. Jag använder aldrig jeans, har för stora lår för det, men nu hittade jag ett par som jag faktiskt passade bra i. Gött! :-)
Eftermiddagen höll vi oss vakna i soffan innan jag skulle dansa Lindy vid 19:00. Nu är det bara en gång kvar av kursen...buuuu.

Fredag 
Efter en kort tripp till Kungsmässan satte vi oss i solens varma sken på altanen - och sen satt vi där till 22:30! Haha! Jättevarmt på dagen och ljummet på kvällen. Ser ut som en påse potatis, men glad ändå! På kvällen tog vi ut vardagsrumslampan för att få lite mer ljus och öka myskänslan :-)


Till middag blev det grillat. Jag märkte att jag INTE är kung på att starta en grill. Överlåter det till sambon framöver. Maten blev ändå god och oj va mätta vi var - länge!!

Det blev en hel del kort och tärningsspel. Mamma är en hejjare på att hitta på nya regler mitt i spelen! Självklart regler som missgynnar mig! Haha!
Eller så använder jag det som ursäkt varje gång jag förlorar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar