tisdag 5 oktober 2010

Tick tack.....

Helt plötsligt är det oktober. Känns som att man borde ha hunnit med mer i år. Var tog tiden vägen?


Har en hel del roliga saker att se fram emot.....en del deadlines.
Corina med familj kommer och hälsar på i helgen.
Sandra och kidsen kommer ner nästa vecka.
Helgen efter det är det inflyttningsfest hos Tommy.
Helgen efter det har jag ingen plan - och nej, jag vill inte boka upp mig med någon, så det är ingen mening att ni hör av er om den helgen!! :-)
Sen kommer min kära mamma ner igen! Total succé!
Ett par veckor utan plan - min förhoppning är att sambon ska kunna vara lite ledig under den perioden så att vi kan hitta på något härligt tillsammans.
Därefter kommer Carin ner! Ska bli härligt att få lite tid bara hon och jag. Har inte fått nån sån tid på nästan två år.
Sen får jag börja julpynta, för då är vi faktiskt vid första advent.
Hur länge står sig en riktig gran? Kan jag köpa en gran i början av december och att den står sig fram till nån vecka efter nyår? Nån som vet??
Jag håller nämligen på att jobba lite på det där med att få skaffa gran tidigt i år.... sambon är motsträvig - får se om han ger efter! :-)

Oj, ser över min planering och drar ett djupt andetag - va mycket skoj jag har på agendan! Blir ett bra slut på 2010!

4 kommentarer:

  1. Haha, visst är det du som gärna har granen framme året om? Vill minnas att jag sett en gran i din första lägenhet typ i mars eller nåt.
    Jag har en ide, köp en gran tidigt och njut så mycket du orkar, om/när den saggar ihop köper du en ny och njuter lite till! Livet är för kort för att "snåla" och tänka på vad som går an, kör så det stänker!!
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Det må hända att jag hade granen kvar in i mars en eller ett par gånger.... (fejk-gran då)

    Ja, jag försöker verkligen lobba för det där med att skaffa gran redan, men mannen är tuff!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag har en plan...
    Eftersom vi missar jultramset på Liseberg måste du styra upp det hemma hos dig istället?

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Okej, ska förvarna mannen så att han har möjlighet att hålla sig undan om han skulle vilja! HAHAHA!!

    SvaraRadera