onsdag 20 oktober 2010

Körkort

Jag tycker att mitt jobb är jätteroligt - jag vet att jag har sagt det förut, men jag har verkligen världens härligaste människor runt omkring mig dagarna i enda..... Ingen nämnd, ingen glömd :-)

Idag har jag suttit med lev.fakturor och löneberedning. Det är gott att få en paus ibland, för annars ser man i syne..... Oj, råkade jag lägga på en nolla på min lön ;-) Så det kan bli! hihi...... Chefen blir kanske inte så glad, men jag skulle bli stormförtjust ;-)

Sen det här med körkort.... Jag har fått hem papper nu om att jag ska förnya mitt körkort, för det slutar att gälla 13 december. Och absolut, ingen blir gladare än jag om jag får byta ut den förskräckliga bilden jag har där. (fattar inte hur jag ska scanna kort i scannern, men så fort jag klurat ut det så kommer körkortsbilden upp!)
Gjorde en korrigerande synoperation för fyra år sedan, skickade in alla papper till Vägverket och trodde såklart att allt var klart. Nu, fyra år senare, kommer papprena hem och det står "Villkor: glasögon"
SUCK! Så nu ska jag gå och boka en synundersökning, skicka in papprena till, vad nu mera heter Transportstyrelsen, invänta nya handlingar och SEN kan jag skaffa mig mitt nya körkort.

Satt och jämförde körkortsbilder idag på lunchen - HAHAHAHA - galet roligt. J.K slängde upp sitt kort och jag kunde verkligen inte se en enda likhet och hans kort var bara sju år gammalt. Tror han har slutit identiteten! De andra tyckte att jag såg ut som en kickersbrud.... men allvarligt?? JAG?? Kickers? Ämmen skärp dig! Hmm... nu måste jag verkligen lösa det där med scannern... ja, ja....

Hemgång, hångla upp mannen och sen käka lite middag tror jag bestämt! :-) Tror det kan bli en härlig onsdag!

1 kommentar:

  1. Ha, ha, då måste du ju visa ditt "gamla" kort nästa gång du kommer! Träffar dig gärna :) Jag är för tillfället lite småförkyld men det vill inte riktigt bryta ut. Evelina har klarat sig än så länge så det är ju bra. Vi hörs vännen, ha en riktigt mysig kväll med mannen ;) Kram S

    SvaraRadera