måndag 25 oktober 2010

Magsjuka - Ett ben i graven

Har precis genomgått det värsta dygnet i mitt liv. Efter en bra start på helgen körde jag porslinsbuss en hel natt - och nej, jag hade inte druckit!

I lördags hade vi en jättehärlig kväll hos Tommy och Christina. God mat o roligt sällskap. Åkte hemåt vid 23:30 och i bilen började jag må illa. Strax efter vi kom hem eskalerade illamåendet och första vändan in på toa var ett faktum. Borstade tänderna, drack vatten och gick och la mig. Kände mig mycket bättre nu när det dåliga kommit upp....trodde jag. Upp igen 01:20, 02:45, 03:30, 04:10, 05:27, 06:27, 06:53, 07:32, 07:46, 08:20 - så det blev ingen sömn under natten. Illamåendet höll i sig starkt under hela dagen och kvällen men behövde bara kräkas två gånger till, vilket var skönt. Min älskade man pysslade om mig hela dagen, han är en klippa. Jag har varit sjuk tidigare, men det här var det absolut mest avskyvärda jag varit med om.

En fråga om kräkningar - när man har kräkts tre gånger och det inte finns mer att få upp, hur kommer det sig då att kroppen vill kräkas 10 gånger till? Det kommer ju  bara upp det lilla vattnet man drack en timme tidigare. Jag blir vansinnig! Jävla skitkropp!

Är hemma idag, känner mig utmattad men illamåendet har lagt sig avsevärt! Så idag har jag redan lyckats äta en smörgås. Igår fick jag i mig 1½ knäckemacka, ½ rostmacka och lite jågurt under hela dagen.

Kände verkligen att jag hade ena benet i graven igår - jag hatar att vara magsjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar