tisdag 26 oktober 2010

Stress?

Nu är jag tillbaka - fit for fight igen! Livet är bra underbart! Jag ÄLSKAR att må bra!
Om någon skulle fråga mig "Vad är ditt absoluta favorit i hela världen" då skulle jag, utan att blinka, svara "Att må bra!"

Bestämde mig för några månader sedan att jag ska sluta stressa, att ta allt ett steg i taget och att jag faktiskt inte kan göra allt på en och samma gång. Och det har gått jättebra, inte en gnutta stress på flera månader.... Men så idag dök det upp - miljoner tankar och saker jag känner att jag behöver få gjort på kort tid och det blev en stress utan dess like.
Jag måste tex skriva sextio-två-tusen-sju-hundra-trettio-elva lathundar (liten överdrift på antalet kanske, men inte långt ifrån känns det som).... ja, det var nog det som stressade upp mig mest av allt idag.
Att ett gäng latisar kan införliva stress i mig. Nej, nu får jag ändra taktik!
En lathund i taget - ska nog hinnas med innan deadline som är 7 veckor bort.... .Aaaaahhhhh, BARA sju veckor!! *andas*

Nä, nu åker jag hem och kramar om min man istället och hittar på nåt skoj för ikväll - såhär kan jag ju inte ha det!!

Värt att nämna igen: Jag ÄLSKAR att må bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar