måndag 18 oktober 2010

Myshelg med tjejerna!

TORSDAG
Åkte hem och pysslade lite efter jobbet i torsdags och väntade otåligt på att klockan skulle gå. Sandra och tjejerna skulle nämligen inte anlända förrän kl 21:57. Gled in på Centralstationen 22:00, vilket var perfekt tajming, för där kom dom gående!! Nice!! Åkte hem och småsnackade en kort stund. Vi fick viska för sambon hade somnat - det var dock inte alla som har viskningsförmågan, jättekonstigt Sandra! Hihi :-)


FREDAG
Uppe med tuppen!! Fick i oss lite frukost innan bilen rullade ner till det berömda Gekås, Ullared. Där spenderades det nästan sex timmar med miljoner andra människor. Usch och fy, men det gick fint. Blev rätt trött i rygg och fötter så jag var lite som gubbarna man ser på TV - passade på att sitta på de flesta bänkarna stundvis medan jag väntade lite på de andra :-) Jag skulle inte handla något, och tycket jag höll mig bra till det. En kofta och ett par linnen blev det och sen småplock (julpapper för att det var sött, tuggummi för jag var tuggesugen...ja, lite sånt)

På kvällen for jag in till kontoret en sväng. En genomgång och lite mat - mycket, mycket trevligt. Det är ett så härligt gäng på företaget. Me like alot!!

LÖRDAG
Sovmorgon, eller ja, för somliga. Själv vaknade jag 08:15 och kunde inte somna om, så det var bara till att kliva upp. Fast jag tycker det är rätt så gott att ha en liten egen stund på morgonen.
Lilltjejen (12år) vaknade 08:45 och kom upp och gjorde mig sällskap. Vi åt frukost och spelade lite spel (Lusen och TP) När de andra vaknade fick dom också vara med och spela en stund innan vi for in till Kungsmässan. Där shoppades det lite smått även denna dag. (inte jag dock)

Kvällen gick i typisk tjej-mys-anda med hårfärgning, nagelfix och ansiktsmask... eller vänta, nej, ansiktsmasken hann vi inte med - det var söndag förmiddag det ja.... :-)
En härlig kväll var det iallafall!!


SÖNDAG
Även denna morgon vaknade jag tidigt, 08:00. Hörde att någon annan också smygit sig upp och jag gick upp för att hålla denne sällskap. Det var Sandra och det var härligt att få en liten egen stund bara hon och jag.
Spelade spel, åkte ner till havet och kollade på maneter, sjöstjärnor, räkor och krabbor - en härligt, solig höstdag!

Lämnade av gänget vid tåget vid 16:00 och sen åkte jag hem och slappade på soffan. Oj, va trött jag blev. En underbar helg som jag hoppas vi kan göra om snart igen!!

Kram på er tjejer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar