fredag 12 november 2010

Uppdatering :-)

Har varit lite halvdålig på att uppdatera här i två dagar - har inte haft orken att sätta mig vid datorn när jag kommit hem faktiskt. Men nu är jag med på noterna igen och tar en liten sekund här på frukostrasten.

TORSDAG
Efter en bra dag på jobbet åkte jag hem och lagade en, om jag får säga det själv, väldigt god middag.

JB hade hittat ett gott recept på panerad kyckling som han rekommenderade. Jag modifierade receptet och gjorde en fyllning som jag tycker om – det blev soltorkade tomater, scharlottenlök, champinjoner, vitlök, rosmarin och ost. MUMS! Till detta gjorde jag Hasselbackspotatis – det var inte igår kan jag säga… eller jo, nu var det ju det, men innan det så var det flera år sen!

Kollade på en bra men underlig film och sen var det marsch i säng!

ONSDAG
Jobbade på och fick väldigt mycket gjort. Hem och gjorde mig iordning – för det vankades dejt!
Mannen och jag åkte in till Rondo och gick på Robert Gustafssons jubileumsshow! Åt en god middag innan och avnjöt sedan 1:45 av Roberts många karaktärer. När dem kom ut på scenen och bockade och tackade trodde vi att de skämtade – det hade ju inte gått mer än 20 minuter – men hej och hå, det hade faktiskt gått 1:45. Tiden sprang iväg. En bra show med sång och skratt! Helt klart godkänt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar