onsdag 9 februari 2011

Vårpromenader

ÅÅÅh, härliga vår - are you here to stay?? Håller alla tummar jag har för det! Dessvärre skräms väder-människorna på TV att det är vinter på väg tillbaka. Jag behagar inte tro ett ord som säger...... de har ju haft fel förr :-) Har varit ute på härliga promenader i vårsolen i dagarna och jag får så mycket mer energi av det härliga ljuset.

Lunchade med Emma och minimannen Sixten Blixten i måndags. Slängde ihop en fiskgryta efter min mans recept och den blev faktiskt helt okej. (Den blir lite godare när mannen gör den av någon anledning, konstigt det där) Emma bjöd sedan på en tjockisbulle  (läs; semla) som jag med ett leende på läpparna gottade i mig. Hur var det nu, jag skulle sluta med det där med kakor och sånt - det får bli en annan dag helt enkelt :-)

Simningen igår var lika härlig som alltid! Jag verkligen älskar min härliga vattengympa. Så du ser, det är inte bara kakor i mitt liv :-)

Idag har jag varit på långpromenad med Emma och Sanna och deras gottestjärnskott! Det är svårt att göra annat än pussa på dem (stjärnskotten alltså, inte Emma och Sanna - nog för att de är gottiga också :-) )


Någon som kan rekommendera en film inför helgen - tänkte ge mig på bio igen. (nej, Sandra, du får inte rekommendera. Var och såg "Tron Legacy" förra helgen och den var, enligt mig, inte alls nå vidare bra.... men det var kul att du tyckte om den)

2 kommentarer:

  1. Meh, bara för det tänker jag rekommendera i alla fall...

    Jag såg Love and other drugs för en vecka sen och gillade den jättemycket.

    SvaraRadera
  2. Jo, som att jag inte förstod att du skulle rekommendera ändå.... ;-) Hihi

    "Love and other drugs" säger du - ja, den tycker iofs jag också verkar bra - får se om jag får med mannen på den.

    SvaraRadera