fredag 18 februari 2011

Tröst

Har som sagt rätt så ont i händerna nu. Fick ett par fina handskar av arbetsterapeuten som ska lindra, men njea, tycker inte att de fungerar tyvärr..... Så nu sitter jag här hemma och kan inte så mycket göra.... Allt man gör, gör man med händerna har jag märkt - konstigt det där.

Har hittat gamla foton som jag sitter och bläddrar blad och tröstar mig med. Gottade även till det med lite tulpaner igår för att höja stämningen lite :-) Älskar den här vasen. Fick den av mamma i julklapp och jag tycker den är sååå fantastiskt underbar. Och med tulpaner i är den ännu finare. Tack snälla mamma :-)

Igår lunchade jag med Emma, minimannen och Mr C. Det är alltid lika härligt att träffa underbara vänner. Man får lite extra energi då!

Idag känner jag mig härligt energisk efter en frukostdejt med goa Sanna och lillpärlan Evelina. Man kan inte annat än bli glad när man ser det lilla charmtrollet. En gladare liten krabat får man leta efter. Gick en härlig långpromenad i solskenet och nu sitter jag utmattad men glad i min soffa. Solens strålar lyser och värmer mina kinder - jag får bestämt ta en paus och sen gå ut igen. En dag som denna får inte gå till spillo. Går kanske och knackar på hos en granne eller försöker få med mig mannen ut på en stilla promenad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar