onsdag 2 februari 2011

Middagsmat och underbara vänner

Mannen hittade på något med kompis ikväll så jag hade en stilla hemmakväll. Lagade lite mat - idag blev det kaviar-avokado-smörgås med lite örtsalt till förrätt och lövbiff, tomat, gurka och avokado till middag. Lite nöjd med komponeringen faktisk - det blev en jättegod kombo.
Jag är lite värdelös på att laga kött generellt - om jag får välja så äts det kyckling, lax eller köttfärs. Meeen, nu hade vi kött hemma som behövdes lagas. Fick faktiskt ringa mannen för att dubbelkolla hur han brukar laga lövbiff - vill ju att även han ska kunna äta maten sen :-) Men som sagt, det blev smaskens.

Har haft inställningen att det är svårt att skaffa nya nära vänner när man är "såhär gammal", att alla har sina egna liv, sina egna familjer, sina egna vänner och att man inte har plats för nya människor. Men jag har haft turen att träffa människor som vill göra plats för mig i sina liv. Tack alla härliga vänner - gamla som nya!
Det är roligt att man kan träffa människor och känna som om man har känt varandra jättelänge... Så är det med en ny kompis som jobbar på ett av företagen som hyr kontor i vår lokal. Succé!

Jag känner mig lyckligt lottad att ha så många underbara vänner i mitt liv! Kärlek till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar