måndag 30 augusti 2010

Sjuk

Helgen har varit utmattande! Förkylningen blev värre och jag har legat och haft tråkigt i vår soffa. Hostar så att jag har ont i halsen och bröstet, rösten vill jag knappt använda, det kommer mest ut viskningar.
Idag börjar det kännas bättre, vilket är väldigt skönt. Jag var lite orolig att det skulle vara luftvägsinfektion igen (hade det för två år sen). Men nu tror jag inte det längre, för som sagt, nu börjar jag må bättre.
Sambon va iväg och köpte lite receptfria hostmediciner igår. Smakar jätteäckligt och gör att jag får kväljningar, men vad ska man göra. Man får bita i det sura äpplet.... har ett stort glas vatten till hands så att jag kan skölja munnen efteråt, men ja, jag gnäller gärna lite över det.
Lådan med Kleenex är halverad redan, fy va äckligt det är med snor, och jag är inne på andra paketet halstabletter.

Förutom detta är väl det mesta på topp. Har mycket att se fram emot denna vecka, så jag hoppas för allt i världen att jag ska bli frisk! Min mamma och morbror kommer och hälsar på på onsdag! Och imorgon är tanken att jag ska träffa Madde. Om jag mår bättre och jobbar imorgon så kommer jag nog orka med en middag, annars måste jag väl boka om... Buuu... hoppas inte!

1 kommentar:

  1. krya på dig Tuttan.Hoppas du mår bättre på Onsdag.Kramisar Mamma

    SvaraRadera