söndag 1 augusti 2010

Födelsedagshelg

Söndag

Hotellet var jättefint, frukosten jättegod. Det är så härligt med hotellfrukost tycker jag.

Efter frukost åkte vi till Ilva och mötte upp Corina med familj. Dom är så härliga och jag blir lika glad varje gång jag träffar dom! Strosade i butik en stund och sen tog vi en fika innan de behövde åka.

Trött men nöjd med helgen! Tack älsklingen för en härlig helg!



Lördag

Grattis på födelsedagen! Tiden går så himlans fort. Nu säger dom att jag helt plötsligt är 29 år gammal. Hur är detta möjligt???

For ner till Malmö för övernattning, middag och shopping (fick av sambon i present) vilket var jättehärligt. Vi var som två små zombies, utmattade efter fredagens äventyr och avsaknaden av sömn natten till lördag. Men det var härligt ändå.



Fredag

Upp tidigt på min lediga dag. Sambon skulle till Danmark för att installera en maskin i en av lastbilarna för jobbet räkning och jag hängde med. Incheckningen på Stena Line Danica var senast 08:30. På väg till båten börjar det blinka någon lampa i bilen. Jag slänger upp instruktionsboken och hittar symbolen som säger ”fyll på kylarvätska”. Faaan! Okej, vi stannar på närmaste bensinstation, sambon springer genom ösregnet in för att köpa kylarvätska, öppnar huven och….då är ju behållaren full! Det är något glapp någonstans. Okej, in i bilen snabbt som attan, gasen i botten mot hamnen. Jag trodde inte vi skulle hinna i tid, men 08:26 glider vi faktiskt genom incheckningen.

Blev lite sjösjuk på båten, gungade en del. Buu….men det gick bra. En timmes körning ner till ”fabriken” där vi trodde att det skulle ta ett par timmar att installera maskin. Sen var tanken att vi skulle ha några timmar i Fredrikshamn innan vi tog båten hem igen kl 22:30. Meeen, så blev det inte riktigt. Det tog nämligen 5½ timme att installera. Och eftersom vi var mitt ute i ingenstans så roade jag mig med att ligga i bilen och läsa.

På båten på väg hem gick vi på bio för att fördriva tiden. Såg ”The Blindside” som var jättebra! Den kan jag varmt rekommendera! Kom hem strax före 03:00 och ramlade i säng. Somnade sekunden huvudet nuddade kudden.




Torsdag

Jobbade på bra och fick mycket gjort, vilket var väldigt härlig. När jag kom hem kände jag att jag var så pass i fas att jag bestämde mig för att ta fredagen ledig och följa med sambon till Danmark. Nöjd med mitt beslut la jag mig i sängen och slappade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar