tisdag 19 juli 2011

Vaccination & helvetets avkomma

Att det redan gått fem månader sedan jag låg på förlossningen i Varberg är näst intill obegripligt. Men så är det och lilltjejen fick sin 5-månaders vaccination idag. Jag är så stolt att jag nästan spricker! Hon sa inte ett pip vid första sprutan och skrek till litegrann vid den andra. Men så fort hon kom upp och kramades så var hon sitt vanliga solsken. Stolt, stolt mamma!

Sömn är något jag värderar högt. När den störs av andra än dotra mi blir jag smått vansinnig. Här om morgonen såg jag rött och ja, fick något mordiskt i blicken kan jag ärligt säga. Att hålla på och väckas och störas på det sättet tidigt på morgonen är inte acceptabelt! Jag är inte det minsta ångerfull att jag hade ihjäl den jäveln, denna helvetets avkomma - flugan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar