måndag 7 mars 2011

Telefonkö

Tredje dagen i rad som vi haft underbart väder här nere. Våren närmar sig med stormsteg (vill jag tro och hoppas iallafall). Så, ut och promenerade gjorde jag efter frukost. Stora starka steg till en början, avslutade med mindre lite långsammare steg mot slutet. Känner att kroppen har varit i lite av en dvala länge nu. Men, men.... det är bara att ta en dag i taget.
Under min härliga promenad tänkte jag göra två flugor på smällen och ringa till Försäkringskassan och fråga lite smått och gott. Och det är såklart kö - vilket jag hade väntat mig. "Du har för närvarande plats 178 i kön och din kötid beräknas till 12 minuter". Okej, ja,ja - jag går ju ändå bara här, så jag hänger la kvar.
När det, efter 12 minuter, blir min tur och jag får någon på luren så försvann mottagningen.... tror jag. Jag hörde i och för sig henne hur bra som helst, men hon verkade inte höra mig alls..... Åååååh, typiskt. Så nu blev det ju inte att jag ringde igen - så roligt är det inte att stå i telefonkö.
Vissa myndigheter och landsting har återuppringning eller vad det kallas. Man lämnar sitt nr och får en tid som de ringer upp dig på. Är det något som FK anammar? Missade jag det? Får ge det ett nytt försök imorgon.

Nu står min älskade man och lagar mat till en något trött mig. Tack min bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar