måndag 19 januari 2015

Ett jobb

Det är ju bara ett jobb. Ändå lägger jag så mycket energi på det. På ett jobb. Ett jobb som jag i och för sig tycker är roligt, arbetskamrater som ger mig energi och glädje. Men (!) det är bara ett jobb. Då tänker man sig att det inte borde vara så svårt att lämna det just där, på jobbet, när man åker hem. Det är sällan jag lyckas. Idag lyckades jag. Jobbade förvisso 07-17:30 idag, men var ändå glad när jag kom hem. Pussade på mina älskade barn tills dom fnittrande sa att det fick räcka. Lilleman talade stort om att han minsann precis fått ny blöja, att han hade Nissen (leksakskatten) i handen och att han skulle få titta på Smurfarna till vällingen. Han har blivit så stor min lilla 1.5åring! Myste ner mig hos maken efter jag nattat kidsen och kände mig ganska harmonisk. Kanske inte som om jag varit på spa, men ändå... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar