lördag 3 januari 2015

Att bli väckt

Med magsjuk man höll jag och barmen oss lite på avstånd igår. Hängde på Kungsmässan där vi bland annat sprang på grannarna och lunchade med dom. Tre ord som beskriver gårdagen är bus, harmoni och pussar.

Natten till idag skulle jag väl beskriva likadant, förutom det där med harmonin ;-) Lilleman väckte mig första gången vid 00:30, då med hostattack. Lyckades somna om. Skönt! 02:15 kom lilltjejen in till oss och kramar om min arm. Det är så mysigt med kramar, så i dimman av tröttheten ler jag. Vi går och lägger oss i hennes säng där vi somnar om efter sömniga pussar på kinden, jag insvept i en treårings armar. 05:10 är lilleman ledsen igen. Nu orkar jag inte springa mer, så lyfter över honom och lägger honom bredvid mig. I sömnen trevar han efter mitt ansikte och smackar dit en puss, hans lilla hand klappar mig på kinden. Allt är så mysigt när han plötsligt säger "killikillikilli". Jag skrattar tyst och viskar att jag älskar honom, men barnet som ligger på mig (för ja, det ska liggas PÅ mamman, inte bredvid) har redan somnat om och hör inte mina ord.

Mannen är frisk när morgonen gryr så han tar alla barn och jag får somna om. Sista väckningen för morgonen var också härlig. Mannen kommer upp med en frukost-på-sängen-bricka och (håll i er nu) ett gäng pussar. Gud så underbart. Definitivt en dag att vara lycklig på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar