tisdag 2 juli 2013

Varning för barn

Ja, bloggen heter "Åsa - Mitt i Livet" och just nu är jag mitt i vardagen med mina barn. Det är dem jag kliver ur sängen för på morgonen. Men, för er känsliga läsare, varning för barn. :-)

Igår var Emma och minimannen Sixten Blixten här och lekte. Sixten är 1 år äldre än lilltjejen, dvs 3,5. Dom lekte jättebra ihop och Sixten till och med raggade på lilltjejen!!! Han åkte omkring på hennes batteridrivna 4-hjuling, stannade till och klev av och lixom hängde lite tufft mot den och säger lite coolt (bakom keps och solglasögon): "vill du åka med på en sväng?"
Trodde jag skulle ramla av stolen av skratt. Härliga ungar!!!

Idag har vi varit hos farmor o farfar och lekt. Lilltjejen vill inte åka därifrån vilket såklart är positivt. Men vid fråga om hon ska stanna kvar och sova skakas det vilt på huvudet. Nej, sova - ge dig morsan! Där sova inte, där leks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar