onsdag 30 maj 2012

Shopping och lek

Oj, va vi har pratat mycket om djur idag. Främst hästar. Det är favoritdjuret här hemma (om man frågar lilltjejen). Själv är jag rädd för hästar, tycker dom är stora och opålitliga. Håller alla tummar jag har för att hon inte ska bli en ridtjej! För då måste jag möta min rädsla, och det orkar jag inte.

Nog om det, vi har även sjungit "små ankorna" (istället för "små grodorna") för hon tycker det är ball att sjunga "kvack-kvack-kvack". Så, jo, halsen blev lite rosslig efter allt kvackande, men det var det väl värt.

IKEA fick en liten slant idag när vi lunchade och köpte litet täcke och kudde. Även en solcellslampa fick följa med hem. Ska bli kul att prova imorgon.

Nu somnar jag med låt nr 2 på hjärnan...."bää, bää, vita lammmm...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar