fredag 4 maj 2012

Fraktur

På förmiddagen var jag och lilltjejen med goaste Carro och Camilla med smått på IKEA. Bidde en lunch och lite stros. Sen hem för att (var tanken) packa inför Mallis nästa vecka.

Lilltjejen haltade lite smått igår och idag. Stundvis verkar hon ha ont, andra stunder verkar det inte vara någon fara. Av den anledningen har jag inte åkt till läkaren. Men som den nojiga morsa jag är ringde jag iallafall 1177 för råd. Rådet löd att någon bör ta en titt på det.
Jag gav lilltjejen mellis och åkte iväg till Närakuten. Supertrevliga sköterskor och underbar läkare som hon glatt hälsade på. Men oj, vad ledsen hon blev när jag och sköterska fick hålla fast hennes ben när det skulle röntgas!! Mammhjärtat gick i tusen bitar och jag fick hålla i mig hårt för att inte själv brista ut i gråt.

Diagnos: en "knick" eller liten fraktur

16:00-18:30 var vi där. Tur att jag hade kex och banan med i väskan till henne. Remiss till ortopeden i Varberg. Hem till svärföräldrarna och fick mat först. Sen följde svärfar med till ortoped-akuten då maken var ute på kalas.

Pust, nu är vi hemma. Resultatet var strålande. Ingen fara och det kommer läka ihop av sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar